Гра «Розумники.Розумниці.»
Мета:
розвивати інтерес до світової літератури, зв`язне мовлення учнів,
логічно-образне мислення, творчі здібності, увагу, кмітливість.
Сьогодні буде
справжнє свято!
Гравців зібралися
багато…
Я дуже рада вас
вітати
І хочу гру вже
розпочати.
Дві команди будуть
грати -
Разом вчителі і діти,
Бо вони
найрозумніші –
Правди ніде діти.
Ерудицію покажуть,
Про знання
свої розкажуть.
Вчителі в нас
просто клас!
А учні? Теж не
відстають від вас!
Математика- це гімнастика для розуму, біологія-
наука про єство людини та усього живого. А література? Це скарбниця духовних
надбань людства. Тому й посідає вона серед навчальних дисциплін особливе місце.
Географію вивчають, щоб не заблукати на
заплутаних шляхах Землі, астрономію- щоб не загубитись у Всесвіті. А
літературу? Для того, щоб уміти відрізняти добро від зла, щоб уміти
жити змістовно і красиво, без грубощів, щоб учитися на помилках та життєписах
книжкових персонажів, а не на власних.
Шановні друзі! Сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати чудовою
країною - її Величністю Світовою
Літературою. Учні нашої школи люблять цю країну. Чи не так? Та й вчителі нашої
школи - знавці літератури, справжні ерудити. Отож, почнемо!
Шляхом жеребкування було створено 2
команди ( три вчителя та три учні в кожній команді). Представлення команд.
Судити наші змагання буде шановане журі – бібліотекар школи та вчитель
світової літератури.
I конкурс - «Міфологічний».
1 Скільки подвигів
здійснив Геракл? (12)
2 Де оселилися
грецькі боги? (На горі Олімп)
3 Як звали
наймогутнішого з богів? (Зевс)
4 Дружина Зевса,
покровителька шлюбу? (Гера)
5 Єдиний з богів, що не цурався фізичної праці, кував блискавки
для Зевса, будував олімпійські палаци тощо. (Гефест)
6 Хто з героїв став
уособленням одвічного прагнення людства до злету? (Ікар)
7 Казкові істоти, напівлюди-напівконі, що населяли підгір’я
Фессалії на півночі Г реції. (Кентаври)
8 Казкова потвора,
що мала чоловічий тулуб і бичачу голову. (Мінотавр)
9 Вродливий юнак,
що закохався сам у своє відображення і помер. Став квіткою. (Нарцис)
10 Славетний титан,
син Іапета та Феміди, викрав на Олімпі вогонь і приніс його людям. (Прометей)
II
«Пояснити крилаті вислови».
Сізіфова праця.
Ахіллесова п`ята.
Троянський кінь.
Яблуко розбрату.
Авгієві стайні.
Нитка Аріадни.
(Звучить пісня,
учасники вгадують її з перших нот. 2 бали отримує команда, що першою назве пісню
та її виконавця або автора).
III
«Біографічний».
До імен
письменників додайте прізвища.
1 Олександр –
Пушкін, Грін.
2 Ганс – Крістіан
Андерсен.
3 Лі – Бо.
4 Ду – Фу.
5 Уільям – Шекспір.
6 Мігель – де
Сервантес Сааведра.
7 Генріх – Гейне.
8 Адам – Міцкевич.
9 Шота – Руставелі.
10 Михайло –
Лермонтов.
11 Микола – Гоголь.
12 Антон – Чехов.
13 Оноре – де
Бальзак.
14 Чарлз – Діккенсє
15 Лев – Толстой.
16 Федір –
Достоєвський.
IV
«Казковий».
1 Хто допоміг
ослику Іа знайти загублений хвіст? (Вінні-Пух)
2 Хто з казкових
героїв побував у Сонячному місті і на
Місяці ?(Незнайко)
3Хто змагався з
директором лялькового театру Карабасом Барабасом? (Буратіно)
4 Хто з казкових
героїв підібрав стрілу Івана-царевича? (Царівна-жаба)
5 З якої рослини
добра фея зробила карету для Попелюшки?
(Із гарбуза)
6 Хто, за словами
Пушкіна, розповів йому казку про Руслана та Людмилу?
(Кіт учений)
7 Овоч, що осоромив
всіх від діда до кота і прославив мишку. (Ріпка)
8 Мишка-норушка
перетворила казковий дім на гуртожиток. Що це за дім?
(Рукавичка)
(Пісня).
V «Літературна скринька».
- Яким героям
належать ці речі? Назвіть казку.
1 Золота рибка. (Дідові.
О. Пушкін «Казка про рибака і рибку»)
2 Дзеркало. (Злій
мачусі. О. Пушкін «Казка про мертву царівну»)
3 Золотий ключик. (Буратіно.
О.Толстой «Золотий ключик»)
4 Чобіток. (Котові.
Ш.Перро «Кіт у чоботях»)
5 Стріла. (Жабі,
царевичу. «Царівна-жаба»)
6 Повітряна кулька.
(П`ятачку. О. Мілн « Вінні Пух»)
7 Кришталевий черевичок. (Попе люшці. Брати Грімм «Попелюшка»)
8 Мочалка. (Мийдодіру. К.Чуковський. «Мийдодір»)
9 Парасолька.(Оле-Лукойе.Г.К.Андерсен)
10 Пиріжок.(Червоній Шапочці. Брати Грімм «Червона Шапочка»)
VI
«Знайди пару».
1 Герда-Кай
2 Ассоль-Грей
3 Джульєтта-Ромео
4 Дездемона-Отелло
5 Т.Ларіна-Онєгін
6 Дон Кіхот-Дульсінея
7 Руслан-Людмила
8 Гамлет-Офелія
9 Одіссей-Пенелопа
10 Фауст-Маргарита
11 Д`Артаньян-Констанція
12 Робінзон-П`ятниця
13 Адам-Єва
14 Том Сойєр-Гек Фінн
(Пісня)
VII «Закінчити
прислів`я»
1 Книга – твій друг, без неї як без …(рук).
2 Один урожай збирай, а про другий…(дбай).
3 Наука в ліс не веде, а з лісу…(виводить).
4 Теплий квітень, мокрий май – буде добрий…(урожай).
5 Посієш вчасно, то і вродить…(рясно).
6 Хто знання має, той і мур…(ламає).
7 Не знаючи броду, не лізь у…(воду).
8 Ситий голодного…(не розуміє).
VIII «Хто
швидше?»
( Капітани команд отримують листки з іменами письменників, літературних
героїв. Потрібно описати їх, не називаючи імен.)
I
команда
1 Пушкін
2 Віщий Олег
3 Булгаков
4 Крилов
5 Гера
6 Прометей
7 Кай
8 Попелюшка
9 Тетяна Ларіна
10 Тарас Бульба
11 Маленький принц
12 Том Сойєр
13 Робінзон Крузо
14 Собака Баскервілій
15 Шерлок Холмс
16 Робін Гуд
17 Ілля Муромець
18 Снігова королева
19 Майстер
20 Маргарита
21 Дон Кіхот
22 Гомер
23 Гоголь
24 Ікар
25 Містер Скрудж
II
команда
1 Лермонтов
2 Езоп
3 Зевс
4 Афродіта
5 Геракл
6 Олівер твіст
7 Герда
8 Євгеній Онєгін
9 Жульєн Сорель
10 Андрій Бульба
11 Айвенго
12 Гаррі Поттер
13 Коваль Вакула
14 Мацуо Басьо
15 Гуллівер
16 П`ятниця
17 Чехов
18 Мауглі
19 Пеппі Довгапанчоха
20 Ахілл
21 Гобсек
22 Санчо Панса
23 Кіт учений
24 Нарцис
25 Вінні Пух
(Пісня)
VIII
«Показуха» (мімікою і жестами показати фразеологізми).
1 Сісти в галошу.
2 Ахіллесова п`ята.
3 Троянський кінь.
4 Як кіт наплакав.
5 Кури не клюють.
6 Ведмідь на вухо наступив.
IХ
«Перевернуті назви літературних творів».
1 «Бувальщина про живу жебрачку» («Казка про мертву царівну»).
2 «Купальські оповідання у віршах»
(«Різдв`яна
пісня у прозі»).
3 «Томі Короткийпіджак» («Пеппі Довгапанчоха»).
4 «День після Трійці» («Ніч перед Різдвом»).
5 «Квадратик» («Колобок»).
6 «Синя бейсболка» («Червона Шапочка»).
Х «Хто я?»
(Учасник отримує листок з іменем героя, який прикріплюється йому на спину
або на голову у вигляді корони, що там написано, він не бачить. Команда відповідає на його питання «так» чи «ні». На
відгадування дається 2 хвилини).
(Пісня).
Слово журі. Оголошення результатів.
Ось і підійшла до кінця наша зустріч. Ми
побачили, що наші учні – справжні знавці літератури. Дякуємо і нашим вчителям,
які навчили і виховали таких прекрасних учнів. Я впевнена, що ви завжди будете
любити літературу, читати найкращі книжки, - і країна Літературія віддячить вам
за це красою слова, наснажить на добрі вчинки. Хай вам щастить!
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар